اصالت قطعات خودروی عظام قابل ردیابی و شناسایی شد
با توجه به افزایش قاچاق و جعل قطعات گروه عظام در سال های اخیر، این شرکت با طراحی نرم افزاری امکان ردیابی و شناسایی اصالت قطعات تولیدیش را مهیا کرد. این نرم افزار محصول را کدگذاری و قابل ردیابی می کند تا از سوء استفاده کلاهبرداران جلوگیری نماید و مشتریان نیز از کالای اصلی و با کیفیت استفاده کنند.

از آنجایی که واردات در کشور محدود شده و قطعات یدکی تنها به تولید چند شرکت داخلی محدود می شود، کیفیت بالا و اقبال مردم به استفاده از محصولات گروه قطعات خودرو عظام موجب شده، سودجویان با قاچاق و جعل نام و نشان تجاری عظام، کالای ناایمن و نامرغوب را در بازار توزیع کنند.
از این رو شناسایی قطعات اصلی از جعلی از اهمیت ویژه ای برای مشتریان برخوردار است. بنابراین گروه عظام در زمان بسته بندی قطعات ضمن بررسی کیفیت و اطمینان از سلامت کالا، از طریق یک نرم افزار محصول را کدگذاری و قابل ردیابی می کند.

 

در همین رابطه محسن کرباسچی مدیر گروه مدیریت بازار عظام با اشاره به اینکه اطمینان از دریافت کالای با اصالت عظام توسط مشتریان یک دغدغه است، گفت: نرم افزار ردیابی و شناسایی قطعات عظام این قابلیت را ایجاد می کند که مشتری با استفاده از کد روی کالا بتواند تشخیص دهد که آیا کالای خریداری شده اصالت دارد یا خیر و اینکه در چه زمانی و توسط کدام شرکت گروه عظام تولید شده است.

پیش از این گروه قطعات خودرو عظام با همکاری شرکت سایپا و دستور مقام قضایی و همچنین اداره سیزدهم آگاهی تهران بزرگ در عملیات ویژه ای شبکه های تهیه و توزیع محصولات و لیبل ‌های تقلبی گروه عظام، سایپا و دیگر شرکت های معتبر را در محدوده‌ی بازار تهران کشف کرده بود.

 گروه قطعات خودرو عظام که با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومان شامل ۱۲ شرکت بزرگ در تهران و آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان مستقر هستند و 107 قطعه تولیدی همچون سیستم‌های برق و الکترونیک، ایمنی و امنیتی و مکاترونیک، قطعات تزئینی و پلاستیکی، انواع کیت کلاچ و کمک‌فنر، فرمان هیدرولیک، انواع دینام و استارت، موتور فن، قفل‌های سوئیچی و مکانیکی، انواع پوسته‌های آلومینیومی، ریخته‌گری، قطعات چدنی نظیر میل‌لنگ، دیسک و کاسه‌چرخ، بوش سیلندر، انواع پیستون‌های بنزینی، دیزلی و دیگر قطعات را تولید می کند و حدود 5 هزار نفر شاغل مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر شاغل غیرمستقیم را تحت پوشش خود دارد.

 

فایل ضمیمه
30 تير 1399 17:9 شماره :212
چاپ | ارسال به ديگران |

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نام   

پست الکترونیک   

نظر   


نظرات